Fortsatt högt tempo

15 Apr

Let’s reclaim the bokhylla drogs igång för exakt två veckor sedan den 1:a april. Nu har jag  läst ut den andra boken i min hyllvärmarutmaning,  Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld var den bok jag till sist valde att fortsätta med efter Djurfarmen. Det kommer ett inlägg om Presidentens hustru snart, jag måste bara samla mina tankar kring den.  Jag även bestämt mig för att ta mig an ytterligare en hyllvärmare som Lingolitt tyckte att jag skulle läsa snarast, nämligen En vampyrs bekännelse av Anne Rice. Jag gillar filmen väldigt mycket så jag hoppas att boken levererar också, men som vi alla vet så brukar ju boken vara bättre, även i det fallet filmen inte följer boken.  Tror att jag ska se filmen när jag läst klart  boken, för det var ju ett tag sen.

Hyllvärmare:
Djurfarmen av George Orwell (4/4-12)
En vampyrs bekännelser av Anne Rice
Just kids av Patti Smith
Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld (15/4-12)
Norweigan wood av Haruki Murakami

Lämna en kommentar

Boktycke

En blogg av en aspirerande författare

Vänd blad

Böcker i allmänhet, ungdomsböcker i synnerhet

Il sogno d'Italia

Att WWOOF:a - drömmen om Italien!

Den döda zonen

Martin Falkman, författare till fem romaner.

Bokdivisionen

- böcker, läsning och min bokläsning

Adlibris

– En blogg för bokälskare –

Books ABC

Att läsa är att leva - en bokblogg med böcker från A till Ö

Bokbiten

Jag och mina böcker

born a champion

Från flubb till former! min resa från 133 kg till 79 kg.

Bibliotekskort

Två vänner, ett intresse - att se Sverige genom dess bibliotek

Petra Hyberg

All beautyful, creative things

Lingolitt

Lingvistik + litteratur = sant

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.