Santaland diaries

26 Nov

I det Poplittska hemmet börjar det så sakta likna jul, fönstren är tvättade, röda julgardiner upphängda och Lisa Larsson luciatåget har dammats av för att kunna ställas fram en åt gången för varje advent. Självklart måste en julbok plockas fram och läsas, så att man verkligen kommer i stämning. Ett år läste jag Julfritt av John Grisham som förvisso handlar om hur man försöker slippa undan julen.  I år har jag valt David Sedaris novellsamling Santaland diaries. Jag ser verkligen fram emot att läsa den efter att jag avslutat Beautiful creatures som överraskat mig positivt såhär långt.  David Sedaris har aldrig gjort mig besviken och jag har höga förväntningar på boken.

Lämna en kommentar

Boktycke

En blogg av en aspirerande författare

Vänd blad

Böcker i allmänhet, ungdomsböcker i synnerhet

Il sogno d'Italia

Att WWOOF:a - drömmen om Italien!

Den döda zonen

Martin Falkman, författare till fem romaner.

Bokdivisionen

- böcker, läsning och min bokläsning

Adlibris

– En blogg för bokälskare –

Books ABC

Att läsa är att leva - en bokblogg med böcker från A till Ö

Bokbiten

Jag och mina böcker

born a champion

Från flubb till former! min resa från 133 kg till 79 kg.

Bibliotekskort

Två vänner, ett intresse - att se Sverige genom dess bibliotek

Petra Hyberg

All beautyful, creative things

Lingolitt

Lingvistik + litteratur = sant

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.