Ett nytt år alltså

4 Jan

2013 var inte ett fantastiskt läsår, ja på det hela taget sett var det väl inte ett fantastiskt år men nu är det dags att börja på ny kula. Jag hoppas hitta blogglusten, träningslusten och läslusten snart. Har börjat året med läsning av en av mina favoritförfattare, Richelle Mead, så förhoppningsvis kommer läslusten också.

tbr-jarJag har gjort en TBR-jar för jag har så himla mycket jag vill läsa men jag vet inte riktigt i vilken ordning jag ska ta det så jag plockade fram en burk och skrev ner titlarna på alla böcker jag vill läsa å la i burken – så nu får slumpen välja läsordning. Min plan är att det ska få mig att läsa böckerna, planerat fast ändå oplanerat på något sätt. Jag har en tendens att skapa listor, bli sjukt peppad för att sen inte alls ha lust. Det är som när man skriver ner något så blir det inte längre lika aktuellt.

Jag hoppas även kunna minska antalet olästa böcker i hyllan, jag bar ju i och för sig hem två kassar böcker igår från jobbet, men ja – sånt är livet.

 

 

Lämna en kommentar

Boktycke

En blogg av en aspirerande författare

Vänd blad

Böcker i allmänhet, ungdomsböcker i synnerhet

Il sogno d'Italia

Att WWOOF:a - drömmen om Italien!

Den döda zonen

Martin Falkman, författare till fem romaner.

Bokdivisionen

- böcker, läsning och min bokläsning

Adlibris

– En blogg för bokälskare –

Books ABC

Att läsa är att leva - en bokblogg med böcker från A till Ö

Bokbiten

Jag och mina böcker

born a champion

Från flubb till former! min resa från 133 kg till 79 kg.

Bibliotekskort

Två vänner, ett intresse - att se Sverige genom dess bibliotek

Petra Hyberg

All beautyful, creative things

Lingolitt

Lingvistik + litteratur = sant

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.