TBR – hur blir högen så stor?!

18 Mar

TBRJag skrev någonstans i början på det här året att jag inte skulle planera min läsning, utan bara läsa som det kommer sig. Trots detta hängde jag på Klassikerutmaningen, lovade upp mig på att läsa Vilhelm Mobergs Utvandrar-svit och som jag nu upptäckt har en stor att-läsa-hög brevid sängen. Högen toppas av Genom dina ögon (The host) som har biopremiär nästa vecka (fick förhandsvisningsbiljetter via  jobbet, tjoho!) och Varma kroppar som jag också vill se på bio snart. Sen ligger såklart nästa bokcirkelbok där å ropar på mig också, men den behöver jag inte börja på ännu.
Hur går det till, varför ”planerar” jag upp mig såhär? Fast om jag ska vara ärlig så är jag sugen på precis alla böcker i högen!

6 svar to “TBR – hur blir högen så stor?!”

  1. Sincerely Johanna 2013/03/18 den 09:27 #

    Jag har spridit ut min tbr-hög i lägenheten för att den inte ska känna så stor och maffig 🙂

  2. Carro 2013/03/19 den 10:46 #

    Jag brukar ha en plan men inte samla dem på hög, får lite ångest av det 😉

    • poplitt 2013/03/19 den 07:37 #

      Å de på bilden är ju bara en bråkdel av allt jag vill läsa! Har en fin hög på skrivbordet på jobbet som riskerar att falla över mig vilken dag som helst! 🙂

  3. Lena 2013/03/20 den 10:36 #

    Det är väl ett av problemen….att det finns så otroligt många bra böcker och man vill helst läsa alla så fort som möjligt!!

  4. Maria 2013/03/20 den 03:10 #

    Jag ser Varma kroppar! Den är väldigt bra.

    • poplitt 2013/03/24 den 10:08 #

      har precis påbörjat den och än så länge gillar jag den väldigt mycket.

Kommentera

Boktycke

En blogg av en aspirerande författare

Vänd blad

Böcker i allmänhet, ungdomsböcker i synnerhet

Il sogno d'Italia

Att WWOOF:a - drömmen om Italien!

Den döda zonen

Författarblogg och bokblogg av Martin Falkman - författare till Tunneln i slutet av ljuset och Mördarens väg.

Bokdivisionen

- böcker, läsning och min bokläsning

Adlibris

– En blogg för bokälskare –

Books ABC

Att läsa är att leva - en bokblogg med böcker från A till Ö

Bokbiten

Jag och mina böcker

born a champion

Från flubb till former! min resa från 133 kg till 79 kg.

Bibliotekskort

Två vänner, ett intresse - att se Sverige genom dess bibliotek

Petra Hyberg

All beautyful, creative things

Lingolitt

Lingvistik + litteratur = sant

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

