Augusti

1 Sep

Redan september! Jag stämmer in i kören som undrar vart sommaren tog vägen.  Augusti har såhär i backspegeln varit en bra läsmånad, jag hade inte själv koll på vad jag läst.  Bäst den här månaden är Vredens druvor, en bok som jag fortfarande går och tänker på och som jag önskar att jag inte läst ( i den meningen att det var en fantastisk läsupplevlse som jag vill ha igen). Eighty Days Yellow var också speciell och är i samma anda som Fifty Shades of Grey, men som i min mening är bättre.  What’s new pussycat ingår i min julklappsutmaning, känns skönt att ha fått lite fart på den även om jag har flera böcker kvar.  I september fortsätter jag på Den senila skalbaggens tröst av Jens Månvinge, men hoppas också hinna med The Great Gatsby och Konsten att vara kvinna. Peppar också bokmässa trots att det innebär jobb hela veckan där.

Vredens druvor av John Steinbeck
Route 66 och den amerikanska drömmen av Peter Kadhammar
Eighty Days Yellow av Vina Jackson
What’s new, pussycat? av Alexandra Potter
That summer av Sarah Dessen

Kommentera

Boktycke

En blogg av en aspirerande författare

Vänd blad

Böcker i allmänhet, ungdomsböcker i synnerhet

Il sogno d'Italia

Att WWOOF:a - drömmen om Italien!

Den döda zonen

Författarblogg och bokblogg av Martin Falkman - författare till Tunneln i slutet av ljuset och Mördarens väg.

Bokdivisionen

- böcker, läsning och min bokläsning

Adlibris

– En blogg för bokälskare –

Books ABC

Att läsa är att leva - en bokblogg med böcker från A till Ö

Bokbiten

Jag och mina böcker

born a champion

Från flubb till former! min resa från 133 kg till 79 kg.

Bibliotekskort

Två vänner, ett intresse - att se Sverige genom dess bibliotek

Petra Hyberg

All beautyful, creative things

Lingolitt

Lingvistik + litteratur = sant

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

