Caitlin Moran på Internationell författarscen

29 Aug

Caitlin MoranJag ska vara ärlig. Det är första gången jag besökt internationell författarscen och jag hade inte läst boken. Men det ska jag göra, läsa boken alltså och  självklart även besöka författarscenen igen!

Caitlin Moran var otroligt underhållande och lyckades med sin humor göra även de viktigaste ämnena tillgängliga. Hon hoppade enkelt mellan ämnen som Game of thrones och Lady Gaga till bibliotekens betydelse och sin egen uppväxt. Jag har inte skrattat såhär mycket sen jag såg David Batras arga lappen stå upp på Rival i våras.  Jag kan bara säga att jag är glad att en av mina arbetskollegor gav mig chansen att gå. Att få sitta på andra raden, att så tydligt se Caitlins roliga ansiktsuttryck som kompletterade hennes humor gjorde verkligen kvällen minnesvärd.

Passade även på att få boken signerad. Så snart ska jag sätta igång att läsa den!

Bilden lånade jag från Albert Bonniers förlag eftersom kvaliteten på mina egna bilder inte blev helt acceptabla.

Ett svar to “Caitlin Moran på Internationell författarscen”

  1. Susanne 2012/09/03 den 03:13 #

    Åh, trevligt! Jag hade gärna varit där 🙂

Kommentera

Boktycke

En blogg av en aspirerande författare

Vänd blad

Böcker i allmänhet, ungdomsböcker i synnerhet

Il sogno d'Italia

Att WWOOF:a - drömmen om Italien!

Den döda zonen

Författarblogg och bokblogg av Martin Falkman - författare till Tunneln i slutet av ljuset och Mördarens väg.

Bokdivisionen

- böcker, läsning och min bokläsning

Adlibris

– En blogg för bokälskare –

Books ABC

Att läsa är att leva - en bokblogg med böcker från A till Ö

Bokbiten

Jag och mina böcker

born a champion

Från flubb till former! min resa från 133 kg till 79 kg.

Bibliotekskort

Två vänner, ett intresse - att se Sverige genom dess bibliotek

Petra Hyberg

All beautyful, creative things

Lingolitt

Lingvistik + litteratur = sant

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

