Förhoppningar och regnbågar

22 Apr

Tredje veckan i april är till ända och så även min tredje bok i Let’s reclaim the bokhylla utmaning hyllvärmare.  En vampyrs bekännelse levererade inte riktigt. Kanske hade jag för höga förväntningar. Ett litet inlägg kommer om boken kommer senare.
Det är två böcker kvar i hyllvärmarutmaningen men jag tror de får ligga till sig någon vecka för jag är sugen på att läsa Sverige 2017 först samt en Sarah Dessen som jag lånade hem från biblioteket, ett helt oplanerat lån ska tilläggas. Jag gillar Sarah Dessen men har tidigare bara läst hennes böcker på svenska. Nu blev det en på engelska, mycket trevligt.

Hyllvärmare:
Djurfarmen av George Orwell (4/4-12)
En vampyrs bekännelser av Anne Rice (22/2-12)
Just kids av Patti Smith
Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld (15/4-12)
Norweigan wood av Haruki Murakami

4 svar to “Förhoppningar och regnbågar”

  1. Man 2012/04/25 den 04:49 #

    Vilken Dessen-bok är det du har lånat? Jag har alltid varit nyfiken på att läsa en Dessen-bok på engelska, men har inte kommit längre än att läsa hennes ”prova på”-kapitel som finns tillgängliga på hennes hemsida.

    Svar: Jag samlar på alla Nordqvists böcker (så Minus och stora världen liksom Mamma Mu finns i hyllan), men är svagast för Pettson och Findus samt Hattjakten. Har dock inte lyckats hitta Guldflickan, men vill läsa den!

    • poplitt 2012/04/25 den 07:29 #

      Pettson och Findus är riktigt mysiga precis som Mamma Mu. Minus och stora världen är nog min absoluta favorit tillsammans med mitt nötta exemplar av Guldflickan. Det är synd att de inte ger ut den igen. Men sen kommer det ju en ny Pettson och Findus snart också 🙂

      Den Sarah Dessen jag lånat är Just listen. Jag har tidigare läst de två som kommit på svenska. Det kommer ju en till nu snart. Är lite sugen på att köpa böckerna på engelska för att de finns en utgåva med riktigt snygga omslag.

  2. crankoral 2012/04/28 den 10:42 #

    Höll En vampyrs bekännelser för dig? Jag hade jättesvårt för intervjuformen och tyckte den var allmänt seg och tog mig endast 150 sidor in, trist nog för fortsättningarna skall tydligen vara mycket bättre.
    Jag har för övrigt utmanat dig också om du vill svara.
    http://thecuriouscaseofthebooks.wordpress.com/2012/04/26/elva-elefanter-balanserade-pa-en-liten-liten-utmaningstrad/

    • poplitt 2012/04/29 den 07:11 #

      å va spännande självklart ska jag svara.

Kommentera

Boktycke

En blogg av en aspirerande författare

Vänd blad

Böcker i allmänhet, ungdomsböcker i synnerhet

Il sogno d'Italia

Att WWOOF:a - drömmen om Italien!

Den döda zonen

Författarblogg och bokblogg av Martin Falkman - författare till Tunneln i slutet av ljuset och Mördarens väg.

Bokdivisionen

- böcker, läsning och min bokläsning

Adlibris

– En blogg för bokälskare –

Books ABC

Att läsa är att leva - en bokblogg med böcker från A till Ö

Bokbiten

Jag och mina böcker

born a champion

Från flubb till former! min resa från 133 kg till 79 kg.

Bibliotekskort

Två vänner, ett intresse - att se Sverige genom dess bibliotek

Petra Hyberg

All beautyful, creative things

Lingolitt

Lingvistik + litteratur = sant

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

