Julklappsböcker

14 Mar

Jag fick ganska många böcker i julklapp, jag har tidigare år haft en tendens att inte läsa dem. Så en liten utmaning är på sin plats. Dessa böcker ska jag läsa under året:

Freedom av Jonathan Franzen (25/7-12)
What’s new, pussycat? av Alexandra Potter (20/8-12)
A discovery of witches av Deborah Harkness (29/6-12)
Grand final i skojarbranschen av Kerstin Ekman
Staden utan kvinnor av Madeleine Hessérus
Döden på en blek häst av Amanda Hellberg (2/7-12)
Himlen i bay city av Catherine Mavrikakis
Mysteriet på Père-Lachaise av Claude Izner
Nattvandraren av Andrew Taylor
Låt de gamla drömmarna dö av John Ajvide Lindqvist

3 svar to “Julklappsböcker”

Trackbacks/Pingbacks

  1. En klar, fjorton kvar! « Poplitt - 2012/04/04

    […] på tur är ännu oklart. Funderar på om jag ska välja en från julklappsutmaningen kanske.  Ni får gärna lämna en kommentar om det är så att ni tycker jag borde läsa någon […]

  2. April « Poplitt - 2012/05/01

    […] jag hunnit läsa 3 böcker av totalt 15 st som är de två första utmaningarna, hyllvärmare och julklappsböcker.  De tre böcker som har blivit lästa därifrån är från hyllvärmar utmaningen.  Jag funderar […]

  3. Augusti « Poplitt - 2012/09/01

    […] Fifty Shades of Grey, men som i min mening är bättre.  What’s new pussycat ingår i min julklappsutmaning, känns skönt att ha fått lite fart på den även om jag har flera böcker kvar.  I september […]

Kommentera

Boktycke

En blogg av en aspirerande författare

Vänd blad

Böcker i allmänhet, ungdomsböcker i synnerhet

Il sogno d'Italia

Att WWOOF:a - drömmen om Italien!

Den döda zonen

Författarblogg och bokblogg av Martin Falkman - författare till Tunneln i slutet av ljuset och Mördarens väg.

Bokdivisionen

- böcker, läsning och min bokläsning

Adlibris

– En blogg för bokälskare –

Books ABC

Att läsa är att leva - en bokblogg med böcker från A till Ö

Bokbiten

Jag och mina böcker

born a champion

Från flubb till former! min resa från 133 kg till 79 kg.

Bibliotekskort

Två vänner, ett intresse - att se Sverige genom dess bibliotek

Petra Hyberg

All beautyful, creative things

Lingolitt

Lingvistik + litteratur = sant

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

